Věřte nevěřte, ale učit na dálku, vymýšlet pokud možno zajímavá zadání, motivovat od počítače k nějaké vzdělávací aktivitě není pro učitele nic jednoduchého. Určitě bychom všichni mnohem raději stáli studentům tváří v tvář. A tak jsem si lámala hlavu, až jsem (přiznávám, že spolu s manželem-učitelem) vymyslela "pitvu" slova KORONAVIRUS. 

Zapojila jsem zatím jen své studenty 1.A a 2. ročníku, ale odezva byla natolik pozitivní, že budu zadání šířit dál. Takto tedy zněl úkol pro mé studenty:

Jsem tu s novým nápadem pro tento týden! 
Pomůže nám při něm ten zákeřný mrňous, který nám otravuje život: KORONAVIRUS.

Budeme toto slovo "pitvat". 
1. kategorie: Vypiš co nejvíce slov, která jsou v termínu KORONAVIRUS obsažena bez zpřeházení písmen. Zleva doprava i zprava doleva.
2. kategorie: Vypiš co nejvíce slov, která je možné utvořit jen a pouze z písmen obsažených v termínu KORONAVIRUS. Můžeš je jakkoliv kombinovat, ale žádné nepřidat. Nebudeme ani přidávat háčky a čárky (spousta slov budou podst. jména v 1. p., slovesa v různých osobách a způsobech, pro důsledné "patology" upozorňuji na další desítky slov, která budou v různých pádech). 
3. kategorie: Utvoř co nejvíce rozumných vět, ve kterých budou obsažena jen slova z předchozích zadání 1. a 2. - můžete je i skloňovat a časovat, aby byly věty pochopitelné.

Na něj!

 

Tak co, zkusíte si hrát s písmenky? U mých studentů se mnohde zapojila celá rodina, děti soutěžily s rodiči i prarodiči a nalezených slov jsou desítky! Dáme vám čas a za 14 dní zveřejníme celé řešení, na které jsme společnými silami přišli. 

 

Popřemýšlejte a usmívejte se!

M. Halíková

Aktuality

Den otevřených dveří dne 18. 2. 2021 se z epidemiologických důvodů...
Další aktuality

Kalendář akcí

Žádné události
Další akce